Sunday, February 26, 2012

Apabila hati bertaut~



Bi'ah said :
Walau kata rindu tak mampu disamakan dengan perasaan rindu
Walau kata hati memujuk rayu
Walau kata jiwa kita bakal bertemu
Walau aral banyak menduga
Namun, ketetapan hari dan waktu telah termaktub
Di luh mahfuz Sang Pencipta
Uhibbuki fillah

Muallimah Norihan said :
Bila hati bertaut dalam ikatan ukhuwwah
Bersemi dengan dakwah dan tarbiyyah
Kerinduan dihadirkan penguat semangat
Memori silam bertandang bagai video yang dipertontonkan
Sahabat...
Kesedihanmu itu dinilai disisi-Nya
Kerana ukhuwwah kita berlandaskan syariat-Nya
Hanya mampu aku katakan
Bersabarlah kerana..
Sabar itu Indah..^^

Syaza said :
Ukhti, mujahadah selagi mampu.
Berusahalah ke arah taghyir yang baik selagi masih diberi waktu.
Dan ingatlah, di atas jalan ini,
Kita tidak pernah BERSENDIRIAN.
Aku ada kamu dan kamu ada aku,
dan kita punya Allah yang sentiasa menemani,
jika IKHLAS di jalannya.
Moga kita sentiasa bersama selamanya.
Amin^^
Ahabbakillahi ahbabtini fih ya ukhti

Ya Allah, syukran awi awi, kerana mengurniakan insan-insan yang baik disisiku. Di sekolah, aku mempunyai sahabat-sahabat yang bersama-sama belajar erti tarbiyyah dan murabbi yang teguh dan cekal mendidik kami agar menjadi insan yang LUAR BIASA.

Sekarang, apabila aku menjejakkan langkah ke dunia luar, aku melihat sahabat-sahabat aku semakin awesome~ Ya Allah, sekarang ini engkau  mengurniakan insan-insan yang awesome di persekitaranku. Engkau kurniakan ibu dan ayah yang menjaga dan mendidik aku tentang Islam dari kecil, my brother and family, my sis, walid dan ummi, sahabat-sahabat yang awesome dalam KBM SMART CONSULTANT, sahabat-sahabat ibu dan ayah yang mantap and others.

Give thanks to Allah. Alhamdulillah~ Uhibbukum fillahi jiddan jiddan..!!



No comments:

Post a Comment